Pages

Thursday, October 28, 2010

Pengemis? betul betul org susahkah?

Hari ni Gua gi ke hospital lawat kawan gua yg sakit (mesti la sakit, kalau tak, tak kan nak duduk hospital)

Masa gua kat hospital. Ada lah seorang pak cik ni umur dalam 50-60 kot. Bawak sorang kanak kanak yg separuh bogel. Budak itu tidak di pakai seluar kerana mahu menunjuk kan yg budak tu mungkin sakit kerana kelihatan "kantung burungnye" membengkak. Gua tak perasan mula mula. Tapi kawan gua yg bagi tau.

Rupa-rupanyer org tu tgh mengemis minta belas ikhsan org. Dan menariknyer ada message yg mengatakan bahawa ibu nyer telah meinggal dua bulan lepas(kalau tak silap).

Persoalannya disini.

Kenapa pak cik tu tak bawak anaknyer(mungkin bukan anak nyer) pergi jumpa doktor sedangkan dia berada dalam hospital. Bapak mana yg mahu lihat anaknyer sakit sengsara. So disyaki itu bukan anaknyer.

Sudah berapa lamakah dia mengemis disitu? Pihak hospital tak ambil tindakan? Tak membantu pak cik itu?

Adakah pak cik itu benar benar tidak ada wang..dan hasil wang yg diberikan daripada org ramai akan digunakan utk ubati anaknyer?

Terasa ingin juga.. Gua nak jumpa pak cik itu dan bertanya kepada nye..Anak pak cik sakit kah?

Pernah tak korang masa tgh makan. then diapproach mak cik bawa bayi, budak budak kecil, org dewasa yg kelihatan tidak cacat tapi mengemis.

Di mana salah nyer?

Salah kerajaan kerana tak cukup penguatkuasaan undang undang?

Salah masyarakat yg tidak ambil peduli? (Lantak la bukan hal aku)

Terlalu baik hati masyarakat malaysia, sampaikan ada org yg menggunakan kebaikan org ramai utk mencari rezeki?

Peace out..

No comments:

Post a Comment