Pages

Saturday, September 25, 2010

Hose Bomba..untuk apa?

Kat Uni gua ni dalam Seminggu mesti ada beberapa kali tak dak air. Kadang kadang kejap jer dalam 1 jam. kadang kadang boleh sehari lebih tak dak air.

Air memang penting. Kalau tak dak air..semua benda yg melibatkan air akan tergendala. Contohnye mandi, basuh pinggan, berak..Cakap pasal berak. Tak ke terkejut badak korang, kalau tiba tiba time korang tgh syok "NG NG!" dah hampir selesai...korang buka pili air tu..just to find that there is no water. WTF!!! memang nak kena balun ni!

Cakap pasal mandi. Time korang tgh syok syok sabun. Dan menyampoo. Pap! time untuk bilas. Tak der air. (yg ni pernah berlaku kat gua, yg berak tu tak pernah lagi, nasib... =) )

Memang Cilake betul la.

So konklusi nyer. hose bomba tu jadik mangsa alternatif. Bukan sebab kita saja saja nak guna tapi dah terpaksa. Mana boleh tahan kalau tak dak air. Mau ker tahan berak. Gua tak sanggup beb!

Dalam time ni, baldi dgn gayung la benda yg paling berguna sekali.

Untuk tadah air. And untuk pasti kan air sentiasa cukup untuk cuci...ehem ehem....

hahaha.

Tapi kadang kadang Gua ter"imagine" juga. What if tiba tiba ada kebakaran. then Org nak carik hose bomba. Dan hose itu pula org tgh guna sebab dier tgh ehem ehem..Tak ker dier berebut dgn abg bomba tu.

Abg bomba: Mana Hose bomba ni!??
                    (gi carik dalam tandas)
                    (jumpa, terus tarik)

Org disebalik tandas(tak tau la siapa): Woi !!! Gua nak guna la!!! Gua belum cuci lagi!!!

Abg bomba: ni kebakaran ni!!!

Org disebalik tandas(tak tau la siapa): Apa gua kisah!! Gua tak nak lari keluar dgn kek ni di buntut ku!!!

hahaha. Kalau sampai macam tu ....macam mana yer....

Peace out!

Entry ni gurau gurau jer ma..Tapi ada unsur unsur sex sindiran juga. Pandai pandai la korang buat tafsiran ditujukan kepada siapa. hahaha!

2 comments:

  1. arituh rumah gua takde air,
    then tiba2 blackout!

    mmg celake! sigh~

    ReplyDelete
  2. u tak bayar bil air bil lektrik kot...=p

    ReplyDelete